header

Kupony rabatowe, czyli jak zwiększyć zyski w Twoim sklepie internetowym

Wiele popularnych sklepów internetowych oferuje swoim klientom kupony rabatowe. Tego rodzaju marketing jest powszechnie znany i, jeśli jeszcze go nie stosujesz, tracisz ogromną szansę na zwiększenie swoich zysków. Większość kupujących lubi czuć, że trafili na wyjątkową okazję, a Ty możesz to wykorzystać, proponując im zniżki, którym nie będą w stanie się oprzeć.

Marketing kuponowy - o co w tym chodzi?

Podstawowa strategia marketingu kuponowego jest prosta - rozdajesz kupony lub kody rabatowe, które klienci mogą zrealizować w trakcie zakupów w Twoim sklepie internetowym. Dzięki temu zabiegowi masz szansę zyskać kilka korzyści, m.in.:

  • zwiększyć sprzedaż, 

  • zdobyć większą liczbę powracających klientów,

  • zwiększyć ruch w sklepie,

  • pozbyć się produktów zalegających w magazynie.

Udostępnienie kuponów warto jednak dokładnie przemyśleć i zaplanować, w przeciwnym wypadku zabieg ten może nie przynieść pożądanych efektów.

Efektywne metody wykorzystania kuponów

Klienci kochają promocje, dlatego marketing kuponowy funkcjonuje tak dobrze. Jednak zanim zdecydujesz się na włączenie go do Twojej strategii, dowiedz się, jak możesz sprawić, że będzie jeszcze bardziej skuteczny. Poniżej kilka wskazówek.

Oferuj kupony dla nowych i obecnych klientów

Przekonanie potencjalnego klienta do dokonania pierwszego zakupu to nie lada wyzwanie. A nawet jeśli Ci się powiedzie, wciąż musisz postarać się zachęcić kupującego do powrotu do sklepu internetowego. Pozyskanie jego lojalności jest więc kolejnym czekającym Cię zadaniem. 

Powszechnie stosowaną taktyką jest oferowanie zniżki na pierwsze zakupy. Często wykorzystuje się w tym celu wyskakujące okienko, które pojawia się w momencie, gdy użytkownik ma zamiar opuścić stronę. Prezentując rabat dla nowych klientów, w oczywisty sposób zachęca ono do pozostania w witrynie i skorzystania z okazjonalnej oferty. A gdy tak się stanie, kolejnym krokiem może być skorzystanie z marketingu e-mailowego, by udostępniać kupującym kolejne kupony i budować w ten sposób ich zaufanie do sklepu.  

Wykorzystaj pory roku i święta okolicznościowe

Zastanów się, kiedy jest największe prawdopodobieństwo, że klienci rzeczywiście skorzystają z oferowanych przez Twój sklep kuponów. Zamiast udostępniać rabaty w całkowicie losowych datach, skup się na popularnych świętach, takich jak Boże Narodzenie, czy specjalnych okazjach, jak np. Black Friday. Spróbuj również wziąć pod uwagę zmiany sezonowe. Zbliżają się chłodne miesiące? Zaproponuj zniżki na sprzęt zimowy. Za kilka tygodni zaczyna się lato? Roześlij kupony na kremy z filtrem lub okulary przeciwsłoneczne. Miej na uwadze, że niektóre daty sprawdzą się lepiej niż inne - nie oznacza to jednak, że nie możesz udostępnić jesienią kuponów na stroje kąpielowe. Część klientów skorzysta z dobrej okazji, nawet jeśli produkt przyda im się dopiero za kilka miesięcy.